poniedziałek, 6 stycznia 2014

Niebiańska podróż feniksa

Niebiańska podróż feniksa
manhua
Scenariusz: Feng Nong
Rysunki: Wang Yi
Gatunek: Fantasy, Romans, Histopryczny, Shounen Ai/Yaoi
Wydawnictwo: Yumegari
Liczba stron: 200

Liczba tomów: 2+
W Polsce: 1+Cena: 29,90

Zdecydowanie mannhua ta, przyciąga piękną kreską, którą widać już patrząc na jej okładkę. Ostatnio, zaczęłam się bardziej zagłębiać w mangi i różne książki historyczne, w których przygody dzieją się za czasów władców feudalnych. Spowodowało to jeszcze większe zainteresowanie tą manhuą z mej strony. Postanowiłam ją kupić, i nie żałuję. Z niecierpliwością wypatruję tomu drugiego.
Feng Ming, jest zwykłym uczniem, mającym 19 lat. Pewnego dnia, kolejny raz spóźniając się do szkoły widzi dziecko, bawiące się na ulicy (dość nie prawdopodobne prawda ? xD) próbując je ratować, wypycha dziecko spod kół nadjeżdżającego auta, sam pod nie wpadając. Ginie na miejscu, poświęcając życie by ratować nieznajome dziecko.
Jednak los do Feng Ming'a się uśmiecha (czy aby na pewno? :D), ponieważ ojciec dziecka okazuje się być medium i w podzięce za ratunek ofiarowuje naszemu bohaterowi "drugie życie".
Wrzuca go w tunel czasoprzestrzenny, sprawiając, że Feng Ming budzi się w XI REI w ciele księcia.
Odtąd Feng Ming, musi udawać księcia An He. Na początku wydaje mu się to łatwe i ulega ekscytacji, bo kto by nie chciał być księciem i mieć na usługach kilkanaście sług, będącymi w dodatku pięknymi kobietami?
Nasz bohater szybko jednak przekonuje się o prawdziwych trudach życia w pałacu. Na początku, okazuje się, że książę tak naprawdę nie ma żadnej władzy w pałacu, jest tylko marionetką despotycznego regenta Rong Tiana, którego najwidoczniej łączyła z byłym księciem dość dziwna więź...xD Nie został także zaznajomiony ze zwyczajami panującymi w pałacu i zachowaniem charakterystycznym dla dawnego księcia, może się to okazać nie lada kłopotem.

Przygody nowego władcy dopiero się rozkręcają, pierwszy tom jest zdecydowanie tylko wstępem do czegoś- mam nadzieje - większego. Bardzo lekko i przyjemnie mi się czytało, z powodu dobrze dobranych charakterów do postaci oraz kreski, cieszącej oko. Stroje bohaterów zrobione po mistrzowsku i do teł nie mam się o co przyczepić :3 Akcji, jak na razie jest mało, skupiamy się na relacjach regenta i księcia. Poznajemy zasady panujące w pałacu, odkrywamy pałacowe intrygi i prawdziwe oblicza różnych osób.
Fanki Shounen Ai jak i ostrego yaoi będą w pełni usatysfakcjonowane. Przez całą manhuę mamy lekkie erotyczne wstawki, natomiast na końcu znajduje się "uroczy" dodatek mocno utrzymywany w klimacie yaoi,
i to bez cenzury :3

Długo zastanawiałam się nad kupnem manhuy z powodu niezwyczajnej ceny: 29,90. Kupiłam ją dopiero gdy była na przecenie, więc dałam za nią prawie 10 zł mniej. Nie mówię, że nie jest swojej ceny warta. Na pewno jest to spowodowane tym, że format jest odrobinę większy od standardowych rozmiarów oraz większa (8) liczba kolorowych stron, co zawsze podnosi koszty. Wykonanie jest porządne, ale mam trochę wątpliwości ponieważ sposób klejenia jest podobny do tych w black lagoon, a tam z czasem mi zaczęły kartki wypadać, odklejać :C Na końcu manhuy mamy słowniczek, do którego możemy zaglądać jeśli czegoś nie rozumiemy, bardzo lubię takie słowniczki :3 Po słowniczku, tradycyjnie reklama mang/manhw wydawnictwa, w tym przypadku wydawnictwa Yumegari.

Manhua, bardzo mi się podobała. Co prawda podobną fabułę widziałam w mandze/manhwie/manhuie (?) "Crazy girl Shin Bia", która także przypadła mi do gustu. Tam, dusza pewnej dziewczyny również zostaje podmieniona za duszę pewnej księżniczki, która przewiduje wcześniej napaść na jej osobę i pozwala uprzedzić medium o tej sytuacji i możliwości podmiany. Tu LINK gdyby ktoś był zainteresowany - polecam :D Szybka, lekka, zgrabna w pięknej oprawie graficznej. Nie męczy, a niektóre dzięki niektórym komicznym momentom na naszej twarzy ukazuje się uśmiech. Jeśli ktoś po lekturze będzie czuł "yaoistyczny" niedosyt, dodatek to naprawi (dzięki której manhua dostała znaczek +18) :)

Fabuła: 8/10               
Kreska: 9/10
Postacie: 8/10
Ocena ogólna: 8,5/10


C. L Baskerville

13 komentarzy:

  1. Zachęciłaś mnie :D Na pewno kupię ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za bardzo za yaoi, więc chyba sobie odpuszczę chyba że znajdę jakąś przecenę jak w twoim przypadku to wtedy zastanowię się nad zakupem ^^ Jeśli można zapytać skąd zamawiasz przecenione mangi??? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic na siłę :D Baaaardzo polecam : http://www.sklep.gildia.pl/ - Według mnie to najlepsza sklep internetowy, przeceny są non stop na książki nie mówiąc już o mangach które dostają chyba największe przeceny i to nie tylko gdy są święta i jakieś okazje. Naprawdę polecam :D Jeśli chodzi o koszty wysyłki to różnie, np. w święta każda paczka była po 5 zł :3

      Usuń
  3. Ciekawe ile lat będą to u nas wydawać skoro manhua jest dopiero rysowana < / 3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Dobrze ze o tym napisalaś! Tak bardzo zżerała mnie ciekawość >,< oby jak najwięcej tomów x3

      Usuń
  4. W sumie nie chciałam kupić tego tomiku, ale po na myślę się zdecydowałam i nie żałuję. Nie mogę się doczekać drugiego tomiku. Ale własnie szkoda, że manhua jest dopiero rysowana ;_;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię takie klimaty :))) Co prawda chętnie bym przeczytała romans kobietaxfacet, tak jak w crazy girl shin bia, ale chyba nie moge na takie coś liczyc na razie w polsce ;_;

      Usuń
  5. Niebiańska Podróż jest naprawdę świetnie wydana, fabularnie to taki przeciętny średniaczek niemniej jednak miło mi się ją czyta i mam nadzieję, że następny tomik wyjdzie jak najprędzej. >.<

    OdpowiedzUsuń
  6. Czaiłam się na tą mangę, ze względu na kreskę i gatunek (zaintrygowało mnie, że jest historyczna i fantasy). Musiałam sobie odpuścić niestety, bo pieniędzy na wszystko nie starczy : O

    OdpowiedzUsuń
  7. Pragnę tej książki jak nie wiem, lecz dla mnie za droga >.< Czekam aż ktoś ją wystawi w przyzwoitej cenie to ją kupię~! Nie mogę się doczekać, aby poczytać tego "delikatnego" yaoica~

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pytanie czy sprzedałabyś mi tą mange a jak nie to znasz kogoś kto by mi sprzedał albo gdzie kupiłąś bo szukam tej mangi(tom 1 bo 2 jest) po całłym necie i tak właśnie wtrafiłam na tą strone. Prosze o kontakt bo bardzo zalerzy mi na tej mandze

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pytanie wiesz gdzie kupić tą mangę bo bardzo bym ją chciała a nigdzie nie mogę ją znaleźć.

    OdpowiedzUsuń